12/11/09

Carta d'en Lluís Maruny Al Sr. Nadal

La Bisbal d’Empordà, 7 de novembre 2009

Sr. Joaquim Nadal:

Us vaig conèixer, de lluny, com a alcalde de Girona i us vaig agrair molt el canvi que vàreu impulsar a la ciutat, que en va fer una de les capitals més agradables del país. No vaig viure en directe el tema de la variant de la N-II i la seva repercussió en la Vall de Sant Daniel, perquè encara no hi vivíem a la Bisbal.

Poc després, quan vaig venir al poble dels meus avis, a poc a poc us vaig anar coneguent com a catedràtic d’Història Contemporània. I sempre he admirat el vostre treball, especialment per com heu sabut transmetre als vostres alumnes el rigor, el distanciament i la multiplicitat de perspectives en el tractament de la història més recent.

Però, molt em temo que al capdavall, a l’hora del balanç, sereu més recordat per la vostra agressió al territori, per ser un exemple especialment clar i il·lustratiu del model de creixement basat en la despesa energètica abusiva del final de l’era del petroli; en la il·lusió del creixement continu, lineal i il·limitat, en el sacrifici de tots els valors humans als de la rendibilitat immediata i especuladora.

Recordat com a exemple de contradicció entre els valors d’un historiador i els valors que determinen la conducta real dels dirigents polítics, en relació al contacte amb el poder.

I, cregueu-me, ho lamento.

Atentament,

Lluís Maruny i Curto

Avda. Sant Francesc, 52

17100 La Bisbal d’Empordà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada