24/11/09

ALGUNS DELS COMENTARIS PEL SR. NADAL:

Sr. Joaquim Nadal:

Fa quinze anys vaig escollir la Bisbal d’ Empordà per viure-hi. Em va agradar el paisatge de l’ Empordà i la proximitat a les Gavarres. Ara vostè allunya casa meva del massís de les Gavarres amb una autovia sobre un terraplè que crearà una muralla física i visual entre la Bisbal i la muntanya. Molts camins rurals queden tallats i caldrà passar per costat del terraplè fins trobar un pas sota l’ autovia per accedir a la muntanya.

Si la fa construir, som molts els que ens recordarem de vostè cada diumenge.

Josep – La Bisbal

L’ autovia de la Bisbal no està justificada ni pel tràfic estacional. La majoria de vehicles provinents de l’ àrea de Barcelona amb destí Platja d’Aro–Palamós passen per Llagostera. Els que van a l’ Estartit–l’ Escala passen per Parlavà, no per la Bisbal.

No cal gastar tants milions ni destrossar el paisatge. No fa cap falta!

Jordi Duran

La Bisbal d’ Empordà

Hi ha altres prioritats!

A Mont-ras tenim una carretera que sembla les Rondes de Barcelona però sense gairebé vehicles que hi circulin.

Si es construís l’ autovia tal com està projectada, la Bisbal quedaria rodejada de carreteres que anul·larien tot l’ atractiu turístic actual. Hotelets, cases rurals, restaurants amb encant, ja poden plegar!

Cada comarca té les seves característiques i al Baix Empordà no ens calen autovies sobredimensionades trepitjant el territori.

Maria Miró – La Bisbal d’ Empordà

Segur que Catalunya no té altres prioritats on gastar els diners més justificadament?

- Als hospitals hi ha llistes d’ espera per operar-te.

- Per aconseguir visita als metges especialistes passen dos o tres mesos perquè et donin hora.

- La Bisbal és cap de comarca però no té hospital, ni tampoc servei de radiografies.

- A les escoles sovint no es cobreixen les baixes per malaltia dels mestres.

- Que els llibres escolars siguin gratuïts és una llarga reivindicació.

- Etc, etc, etc.

Teresa Vidal– La Bisbal d’ Empordà

PARTICIPACIÓ CIUTADANA MANIPULADA

El passat 8 de juny vaig assistir a Girona a un procés de participació pública, a la Sessió de Debat Sectorial convocat per la Generalitat sobre MOBILITAT.

Érem unes 30 persones. Hi havia alcaldes, regidors, tècnics d’ ajuntaments i altres organismes, representants sindicals i membres d’ associacions ciutadanes com jo.

Sorprenentment gairebé totes les intervencions van ser sobre la poca idoneïtat de les infraestructures que s’ estan fent o projectant pel vehicle privat, de la pèrdua de l’ espai agrícola, forestal i natural no justificat. De la necessitat de preservar el territori i de com infraestructures poc necessàries estaven malmeten el territori i contribuint al canvi climàtic. També es van valorar positivament experiències alternatives als combustibles fòssils, com els autobusos elèctrics de Figueres o un possible projecte a llarg termini, del tren Tram-Gavarres entre l’ aeroport i la costa.

Els dos grups de treball varem arribar a unes conclusions similars, però a la CLOENDA de l’ acte, la persona que es va presentar com a màxim responsable de la organització del procés participatiu, ens va catalogar a la trentena de participants com a SECTOR de la POBLACIÓ, que les nostres opinions no eren prou representatives de la ciutadania i que així ho faria constar a les conclusions.

Perquè fer veure que es consulta a la població si s’ invalida quan no surt el que s’ esperava?

Democràcia ha de ser un concepte més ampli que anar a votar cada quatre anys. Amb el nostre vot no donem carta blanca als politics perquè facin el que vulguin. Els ciutadans tenim dret a que s’ escoltin les nostres opinions. S’ han presentat moltíssimes al·legacions al projecte d’ autovia de les Gavarres al tram de la Bisbal i Corçà pel greu impacte paisatgístic i les destrosses que faria al territori.

No s’han respost les més de 6.400 al·legacions presentades el 2008. El 2009, tot hi que nomes ha sortit a exposició pública dues opcions sud, se n’han presentat encara més al·legacions.

Ens imposaran aquest disbarat? Quina diferencia hi ha entre DEMOCRÀCIA i DICTADURA?

Alba Miret- La Bisbal d’ Empordà



Maleit siguis, Conseller Nadal! t'has polit la meva infantesa, la meva única pátria, l' Empordà.

Desitjo que no et faci cap profit.
Mª Rosa Pibernat


El territori és la nostra font de recursos pel futur; és la terra que ens sosté. No ens pertany, el tenim en dipòsit pels que venen al darrere: els nostres fills i filles. Les dones i els homes de demà.

...I això ja ho haurien de tenir clar els qui ens "governen".

Mª Teresa Bravo Rodríguez

Aquesta infraestructura tan gegant pot ser no és tan necessària en un territori que més aviat és petit, limitat amb tendència a un medi de vida sostenible i no de "presses". S'ho haurien de repensar.

Míriam Jané Stopp

Entenc l'afany de passar a la història com a una persona important per un país, però el seu afany no el comparteixo.

Les carreteres actuals, poden ser mínimament ampliables i fer-les més segures; però no cal autovies per anar pels pobles. Actualment, moltes carreteres estan abandonades, plenes de forats, bonys i cunetes de més d'un metre de fondària; això no l'importa oi?

Gràcies per res.

Oriol Bernadó Gil de Benabé

¿Por qué una obra faraónica en un territorio tan equilibrado? Nos enteramos de esto en la calle y no en los medios; por algo será que no se sabe nada del proyecto...

¡Ya nos encargaremos de difundir vuestros planes!

Anònim.

Benvolgut Senyor Nadal,

Abans de fer obres d'aquesta magnitud, que no aporten res, o millor dit, ajuden a fer-nos més pobres i depenents, cal fer moltes altres coses, com per exemple, posar transport públic de veritat, fer carrils bici, tornar a posar les línies de tren que ja hi havia i establir protocols perquè a l'hora d'adjudicar obres no siguin les empreses de l'altra punta del país les que acabin per guanyar els concursos. Com pot ser això el més eficient? Ho serà perquè algú no imputa els costos que pertoquen.

A part d'això, caldria tenir en compte tot el que diuen els científics sobre el canvi climàtic, que, evidentment, vostès no escolten ni respecten. A hores d'ara ja hi hauria d'haver una mobilització general per canviar la manera de fer i de comportar-se. N'hi ha un munt més per dir, però de moment, ja n'hi ha prou per començar.

Albert Mallol Camprubí

La Bisbal d'Empordà 7 de novembre 2009

Sr. Joaquim Nadal,

Us vaig conèixer, de lluny, com a alcalde de Girona i us vaig agrair molt el canvi que vàreu impulsar a la ciutat, que en va fer una de les capitals més agradables del país. No vaig viure en directe el tema de la variant de la N-II i la seva repercussió en la Vall de Sant Daniel, perquè encara no hi vivíem a la Bisbal.

Poc després, quan vaig venir al poble dels meus avis, a poc a poc us vaig anar coneixent com a catedràtic d'Història Contemporània. I sempre he admirat el vostre treball, especialment per com heu sabut transmetre als vostres alumnes el rigor, el distanciament i la multiplicitat de perspectives en el tractament de la història més recent.

Però, molt em temo que al capdavall, a l'hora del balanç, sereu més recordat per la vostra agressió al territori, per ser un exemple especialment clar i il·lustratiu del model de creixement basat en la despesa energètica abusiva del final de l'era del petroli; en la il·lusió del creixement continu, lineal i il·limitat,en el sacrifici de tots els valors humans als de la rendibilitat immediata i especuladora.

Recordat com a exemple de contradicció entre els valors d'un historiador i els valors que determinen la conducta real dels dirigents polítics, en relació al contacte amb el poder.

I, cregueu-me, ho lamento.

Atentament,

Lluís Maruny i Curto

Soy un residente del convento los franciscanos de la Bisbal y en estos momentos tenemos un entorno natural privilegiado que quedaría destruído con la construcción de una nueva carretera. No nos gusta la idea.

Anònim.

Jo no sóc de la Bisbal, però m'agradaria que la meva filla i els meus néts poguessin gaudir d'aquest meravellós paisatge en el futur com ara ho podem fer nosaltres.

Anònim.

Sr. Joaquim Nadal i Sr. Follia,

Des de el respecte goso dir-los, breument, i amb contundència, que l'afer de la variant de la Bisbal ens té amargats, fa pudor de podrit i veiem ben bé que l'administració que vostès encapçalen l'ha conduït pel pedregal.

Si us plau, no facin res, reposin, ens deixin tranquils i pensin en altres assumptes que són vitals i transcendents i n'hi ha molts.

No pateixin que la variant no fa cap falta ni avui, ni demà i menys demà passat.

Sé que sou conseller per sufragi universal, però ho és pel poble, que és qui us ha votat.

Quedeu-vos ben quiets, reposeu, no patiu més per la variant. Millorin camins i carreteres i ja en tindrem prou. I la història us ho agrairà.

Robert Vilà Farreny

Considero que aquesta variant no té cap sentit, no fa falta perquè ja s'ha reduït el 40% del trànsit amb el vial actual. Per dos mesos a l'estiu que és quan hi ha una mica de trànsit, ho hem de fer mal bé tot?

Núria Figueres Bosch

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada