21/5/11

Resposta de l'alcaldable Sr. Pere Teixidor

Ha esta rebuda el dia 19-05-11 a les 19:50(e-mail)

Benvolguts i benvolgudes,

Després de la setmana intensa de debats en públic, i d'atenció als mitjans de comunicació (intensa com mai havia vistcut en una campanya electoral), ens hem posat a repassar temes pendents i hem vist que no us havíem respost la carta que enviada a la nostra agrupació local d'ICV EuiA.

No tenim excusa i menys amb una entitat que ha treballat tan intensament durant els darrers anys i amb la que hem compartit idees i debats.

La resposta a les preguntes tot i que és possible que ja algunes les tingueu clares pel que fa a la coalició d'Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida de la Bisbal és la que us reproduïm tot seguit.

Esperem que sigui de la vostra satisfacció us emplacem a demà divendres dia 20 a les 20:00 h a l'acte de cloenda de campanya al nostre local, on si voleu podeu seguir parlant d'aquestes o d'altres qüestions que us siguin d'interès.

Cordialment,

Pere Teixidor, Alcaldable a la Bisbal per ICV – EuiA

la Bisbal d'Empordà, 19 de maig de 2011

-Està satisfet amb la mobilitat del municipi envers la comarca, la demarcació i la nació?

La resposta genèrica seria no ja que en els darrers anys s'ha primat la mobilitat de persones i mercaderies per carretera i, en concret per a les persones, s'ha primat el transport individual en vehicle privat. Aquest fet fa que sigui un mode de transport altament insostenible.

En el cas de la comarca del Baix Empordà la mobilitat amb transport col·lectiu és deficient degut sobretot (al nostre entendre) a una molt baixa freqüència dels autobusos, la qual cosa fa que l'efectivitat del transport de persones sigui tan baixa que s'opti per al transport en cotxe privat. També la baixa freqüència d'autobusos fa que sigui molt difícil de coordinar-los amb l'estació de RENFE de Flaçà. És una situació que fa anys que dura i que ha fet que la població en general no cregui en el transport col·lectiu.


-Quines solucions proposa per millorar la mobilitat i connexions de transport públic amb l’hospital de referència: Palamós?

Palamós es troba en la ruta en tre Girona i la costa al pas per la Bisbal la qual ha de ser una de les principals línies a millorar, no només pel fet de l'hospital sino per la mobilitat obligada que ens prové del treball i dels estudis.

Pel que fa a l'hospital de Palamós ( i pel Trueta es podria aplicar el mateix mètode), aprofitant el flux diari de persones que s'hi adrecen, és fàcil creure que es podrien omplir diferents busos al llarg del dia sobretot al matí. Seria crear un servei a la demanda.

Aquest tipus de servei no només es pot aplicar a l'hospital de Palamós sinó també als centres de treball com per exemple el Consell Comarcal. Si ens fixem en la proveniència dels treballadors i treballadores, es pot veure com moltes persones que provenen de Girona o de poblacions que estan de camí. Per tant fent un esforç comptable es pot arribar a omplir un servei de bus a demanda. Aquestes mesures poden ser completades tenint-les en compte en les negociacions del convenis col·lectius de les empreses. Mesures com aquesta contribueixen a reduir el trànsit rodat i a un estalvi en combustible, en emissions de CO2 i en diners per als treballadors i les treballadores i per tant es podria contemplar com una millora de les condicions de treball. Mesures que afavoreixen el medi ambient són també mesures que afavoreixen la nostra economia. D'altres mesures són afavorir sistemes on es pugui trobar persones que facin el mateix trajecte i així compartir vehicle privat.

-Creu que fa falta una VARIANT?
La tendència actual de les ciutats és la de pacificar-les de trànsit ja que durant molts anys els cotxes han ocupat els nostres carrers, fent-los més atapeïts, sorollosos i perillosos. Cal doncs eliminar vehicles dels nostres nuclis urbans i sobretot cal treure el trànsit de pas. Cal també buscar modes alternatius com el transport col·lectiu per al transport de persones per reduir el transport de persones en vehicle privat. Aquesta mesura però no ens treu el trànsit de pas ni el de mercaderies perilloses per tant la conclusió és que sí que ens cal una variant.


-Creu que manca una AUTOVIA?

Una autovia és una carretera de gran capacitat. Entenem que el volum diari de vehicles que passa pel tram des de Celrà fins a Palafrugell no justifica una autovia. De fet les dades de trànsit de què es disposa a l'actualitat provenen dels anys noranta. Des d'aleshores, la construcció d'altres vies de gran capacitat han repartit el trànsit de forma que s'ha reduït considerablement en aquest tram, fet que comportaria fer de nou un estudi d'intensitat mitja diària de vehicles. Estem convençuts que amb le sdades de trànsit actualitzades s'arribaria a la conclusió que no caldria una autovia. A més l'experiència d'altres obres com la C-31 al pas per Mont-ras han evidenciat que hi ha uns usos que han quedat marginats (tractors i bicicletes) i d'altres com la carretera al pas per Casavells, sí que fa compatibles els usos dels tractors, amb la resta de vehicles.

Tot i no disposar de les dades actualitzades som contraris a la construcció d'una autovia, atè que no existeixen elements tècnics i de planificacions estratègiques que avalin aquesta necessitat,. Apostem per una reducció del trànsit rodat, i per una aposta seriosa de combinació de diferents modes de transport que sumats facilitin la nostra mobilitat fent-la més sostenibles territorialment, energèticament i socialment.

Per acabar entenem que Gent pel Territori, teniu moltes idees i suggeriments que estem disposats a escoltar i debatre conjuntament amb la idea de fomentar més la participació en aquestes qüestions i d'anar sumant diferents visions que ens donin una idea més completa de les solucions a la mobilitat i al transport.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada