23/2/11

Carta al Síndic de Greuges

En representació de:

Plataforma Gent pel Territori

Ecologistes en Acció Comarques Gironines

Amics del Baix Empordà

gentpelterritori@gmail.com

Sr. Síndic de Greuges de Catalunya

Passeig de Lluís Companys, 7

08003 Barcelona

Q-01719/2010

Sr. Rafael Ribó:

Novament ens dirigim a vostè ja que ha acabat la legislatura i encara a no hem rebut resposta a les al·legacions presentades al Departament de Política Territorial i Obres Públiques en relació a l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental ”Millora general. Variant de la Bisbal d'Empordà i Corçà. Carretera C-66,Tram Forallac-La Pera” de l'any 2009 ni tampoc les de l' any 2008.

Amb data 14/10/2010 i registre de sortida nº S-28071/2010 ens vau notificar que el Departament deia que estava avaluant les al·legacions rebudes i que properament ens les respondria però no ha estat així. També a la premsa, el Sr. Joaquim Nadal afirmava que es contestarien durant el més d'abril de 2010.

Al trobar-nos en una nova legislatura, temem que s'avanci en la tramitació del projecte sense tenir en compta les al·legacions presentades i per això demanem que des de aquesta oficina del Síndic es torni a reclamar la resolució de les al·legacions o l' anulació del projecte per irregularitats i il·legalitats en la tramitació.

Li recordem algunes irregularitats:

- La carretera projectada no és una variant sinó una autovia de 4 carrils.

- No es preveu cap actuació sobre la C-66 sinó que es vol construir una via de gran recorregut que forma part de l'autovia anomenada Anella de les Gavarres.

- Que el Decret Legislatiu 1/2008 (annex 1) prohibeix trossejar les grans infraestructures però en el projecte d'Anella de les Gavarres s'ha fet..

- Que mai s'ha valorat les repercussions ambientals globals d'aquesta gran infraestructura ni valorat les possibles alternatives menys impactant i més respectuoses amb el paisatge, el medi ambient i les persones que vivim al territori. Amb data 23/09/2010, el Departament de Medi Ambient notifica que te aturat el proces d'avaluació ambiental perquè en el projecte inicial hi havien tres opcions i en el de 2009 s'ha eliminat la que Medi Ambient valorava com a menys impactant.

- Que el tràfic entre Forallac i La Pera és molt moderat i no justifica una autovia que destrossa el paisatge. Tampoc una despesa pública inicial de 162.000.000 € per 16 km.

- Que les autovies sud crearien una barrera entre poblacions i entre aquestes i el massis de les Gavarres, pulmó verd d'aquest territori i actualment molt accessible a peu o en bicicleta pels habitants i turistes de la zona.

- Que l' ajuntament de la Bisbal és l'únic que defensa l' autovia sud. Diu que perquè s'adapta al seu Pla General però aquest és de l'any 1982 i posteriorment ja s'ha construït un vial de circumval·lació pel sud, en funcionament des de 2005 i que absorbeix gairebé la meitat del tràfic.

- Que el Pla de l'Energia de Catalunya 2006-2015, adverteix dels riscos de la manca de subministrament de petroli i derivats a curt termini, però es continuen planificant autovies i s' alimenta , encara més, la dependència dels combustibles fòssils, en comptes de dissenyar un nou sistema de mobilitat basat en el transport públic eficient i sostenible.

- Que existeix un projecte molt més sostenible d'un tren-tram entre Girona i Palamós però que fa temps que dorm en un calaix de la Diputació.

- Que el Col·legi d'Enginyers recomana aplicar mesures d'austeritat i executar només les infraestructures necessàries per el desenvolupament del país, i aquesta no ho és.

Esperem que des de aquesta Institució aconsegueixin la resposta a les al·legacions presentades però, creiem que el més assenyat seria l'anulació del projecte actual i millorar les carreteres existents, opció molt més econòmica, sostenible i respectuosa amb el medi ambient, el paisatge i les persones que vivim al territori.

Atentament.

Plataforma Gent pel Territori

Ecologistes en Acció Comarques Gironines

Amics del Baix Empordà

La Bisbal d'Empordà, 31 de gener de 2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada