En representació de:
Plataforma Gent pel Territori
Ecologistes en Acció Comarques Gironines
Amics del Baix Empordà
gentpelterritori@gmail.com
Sr. Síndic de Greuges de Catalunya
Passeig de Lluís Companys, 7
08003 Barcelona
Q-01719/2010Sr. Rafael Ribó:
Novament ens dirigim a vostè ja que ha acabat la legislatura i encara a no hem rebut resposta a les al·legacions presentades al Departament de Política Territorial i Obres Públiques en relació a l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental ”Millora general. Variant de la Bisbal d'Empordà i Corçà. Carretera C-66,Tram Forallac-La Pera” de l'any 2009 ni tampoc les de l' any 2008.
Amb data 14/10/2010 i registre de sortida nº S-28071/2010 ens vau notificar que el Departament deia que estava avaluant les al·legacions rebudes i que properament ens les respondria però no ha estat així. També a la premsa, el Sr. Joaquim Nadal afirmava que es contestarien durant el més d'abril de 2010.
Al trobar-nos en una nova legislatura, temem que s'avanci en la tramitació del projecte sense tenir en compta les al·legacions presentades i per això demanem que des de aquesta oficina del Síndic es torni a reclamar la resolució de les al·legacions o l' anulació del projecte per irregularitats i il·legalitats en la tramitació.
Li recordem algunes irregularitats:
- La carretera projectada no és una variant sinó una autovia de 4 carrils.
- No es preveu cap actuació sobre la C-66 sinó que es vol construir una via de gran recorregut que forma part de l'autovia anomenada Anella de les Gavarres.
- Que el Decret Legislatiu 1/2008 (annex 1) prohibeix trossejar les grans infraestructures però en el projecte d'Anella de les Gavarres s'ha fet..
- Que mai s'ha valorat les repercussions ambientals globals d'aquesta gran infraestructura ni valorat les possibles alternatives menys impactant i més respectuoses amb el paisatge, el medi ambient i les persones que vivim al territori. Amb data 23/09/2010, el Departament de Medi Ambient notifica que te aturat el proces d'avaluació ambiental perquè en el projecte inicial hi havien tres opcions i en el de 2009 s'ha eliminat la que Medi Ambient valorava com a menys impactant.
- Que el tràfic entre Forallac i La Pera és molt moderat i no justifica una autovia que destrossa el paisatge. Tampoc una despesa pública inicial de 162.000.000 € per 16 km.
- Que les autovies sud crearien una barrera entre poblacions i entre aquestes i el massis de les Gavarres, pulmó verd d'aquest territori i actualment molt accessible a peu o en bicicleta pels habitants i turistes de la zona.
- Que l' ajuntament de la Bisbal és l'únic que defensa l' autovia sud. Diu que perquè s'adapta al seu Pla General però aquest és de l'any 1982 i posteriorment ja s'ha construït un vial de circumval·lació pel sud, en funcionament des de 2005 i que absorbeix gairebé la meitat del tràfic.
- Que el Pla de l'Energia de Catalunya 2006-2015, adverteix dels riscos de la manca de subministrament de petroli i derivats a curt termini, però es continuen planificant autovies i s' alimenta , encara més, la dependència dels combustibles fòssils, en comptes de dissenyar un nou sistema de mobilitat basat en el transport públic eficient i sostenible.
- Que existeix un projecte molt més sostenible d'un tren-tram entre Girona i Palamós però que fa temps que dorm en un calaix de la Diputació.
- Que el Col·legi d'Enginyers recomana aplicar mesures d'austeritat i executar només les infraestructures necessàries per el desenvolupament del país, i aquesta no ho és.
Esperem que des de aquesta Institució aconsegueixin la resposta a les al·legacions presentades però, creiem que el més assenyat seria l'anulació del projecte actual i millorar les carreteres existents, opció molt més econòmica, sostenible i respectuosa amb el medi ambient, el paisatge i les persones que vivim al territori.
Atentament.
Plataforma Gent pel Territori
Ecologistes en Acció Comarques Gironines
Amics del Baix Empordà
La Bisbal d'Empordà, 31 de gener de 2011
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada