5/2/10

Resposta al Sr. Massaguer

El senyor Massaguer des de la seva talaia de Palafrugell, està emparrat en construir per nassos l’autovia del Baix Empordà i francament no sabem pas els motius que l’impulsen, encara que la tossuderia emprada, son ja dos escrits: Fes-te fotre 22-01-10 i La Variant de la Bisbal encara 24-09-09, que fan pensar en interessos creats, ja siguin d’amistat (amb el Conseller) o econòmics (amb negocis urbanístics) com per exemple la macro-zona comercial i de lleure que volen plantar a Llofriu, just al costat de l’autovia i precisament a la sortida de Palafrugell Nord(amb capital entre EROSKI 50% i palafrugellenc 50%), de ben segur que l’aigua de maig que espera es per aquesta gran àrea del Baix Empordà.

El fet es que havent ja triturat la costa: autovies per anar-hi, pisos i gratacels arran de mar, hotels buits durant 9 mesos a l’any, ara ens voleu triturar el rere país que fins ara ha mantingut el paisatge(que és l’únic patrimoni de totes les especies vives que hi han conviscut, hi vivim i hi viuran en el futur) destruint l’equilibri entre les viles, les ciutats, els masos, la pagesia, els serveis i les petites industries que hi romanen.

Si els interessos mercantils a que fa referència i que sembla disfressem amb arguments ecologistes, son només per vendre més ceràmica, va molt equivocat.

La única manera de tenir un turisme selecte en el rere país, i no pas el massificat com es el que teniu a la costa, i ja en comencem a tenir poc o molt (pobles com: Monells, Madremanya, La Pera, Foixà, Palau-Sator, Peratallada, Rupià, Sant Iscle, Pals..., hotels amb encant, museus, turisme rural, vies i rutes per fer a peu o amb bicicleta, restaurants amb empremta...), hem de mantenir quatre punts vitals: 1.Llunyania de les grans infraestructures viàries, 2.Tranquil·litat, 3.Absència de delinqüència i 4.Respecta pel PAISATGE.

I son aquests punts que hem de procurar mantenir, sobretot els que hi vivim, evitant que per una falsa economia de pa sucat amb oli, que només dona importància al temps que un tarda en anar d’un lloc a l’altre, ens omplin el rere país de mega-infraestructures, que faran perdre l’únic paisatge equilibrat i poc humanitzat que encara queda al Baix Empordà.

Aquesta economia de la “pressa” ha destruït el litoral amb ciment i no poques iniciatives privades que més d’un ha lamentat, tal com podria ser, per exemple, l’existència encara del tren petit: Olot-Girona-Sant Feliu-La Bisbal-Girona-Banyoles-Olot, una infraestructura que hauria provocat en el sector turístic de les comarques Gironines un increment econòmic incommensurable. La vertebració del Territori ha de ser feta amb visió de futur, però no a qualsevol preu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada